Creatina monohidrata – definitie, administrare si beneficii

Creatina monohidrata – definitie, administrare si beneficii

Ce este creatina?

Creatina este un compus natural care poate sa fie gasita in cantitati mici in unele alimente si este produsa de organism. Pe langa asta, aceasta exista si sub forma de supliment alimentar si este de cele mai multe ori folosita de catre culturisti si sportivi cu scopul de a creste masa musculara si de a imbunatati performanta.
Creatina se afla in muschi sub forma de fosfocreatina, care poate sa fie transformata in ATP, care este sursa principala de energie a organismului in timpul unei activitati intense fizice.

Cuprins

Creatina monohidrata

Creatina monohidrata este o forma de creatina care este folosita de obicei ca supliment alimentar. Acesta se creaza prin combinarea creatinei cu o molecula de apa sau cu un hidrat. Forma aceasta de creatina este populara datorita faptului ca este usor de gasit si se gaseste la un pret mic.
Este totodata creatina care a fost studiata cel mai mult, ceea ce inseamna ca a fost demonstrat ca este eficienta si sigura pentru a creste masa musculara si pentru a imbunatati performantele sportive.

Suplimente Vegane cu continut de creatina:

157,00 lei TVA inclus

Mai puțin de 5,23 lei per zi de tratament!

124,99 lei TVA inclus

Mai puțin de 4,16 lei per zi de tratament!

Creatina administrare

Se recomanda sa fie administrata cu un aliment bogat in carbohidrati sau cu o bautura pentru a spori absorbtia acesteia de catre organism. Este recomandata de asemenea impartirea dozei pe parcursul zilei pentru prevenirea supraincarcarii rinichilor.

 
Sunt doua moduri principale de utilizare a creatinei: intretinere si incarcare. Intretinerea este procesul prin care se mentine nivelul de creatina din muschi, ce se face de cele mai multe ori prin administrarea unei doze mici pentru o perioada de timp mai lunga. Aceasta implica de cele mai multe ori administrarea de 3-5 grame pe zi pentru o perioada de 4-12 saptamani.

 
Incarcarea este procesul de saturare rapida cu creatina a muschilor, ce se face de cele mai multe ori prin administrarea unei doze mai mari pentru o perioada scurta de timp. Se administreaza in aceasta situatie administrarea a 20-25 de grame pe zi timp de 5-7 zile.

 
Este important sa tinem cont de faptul ca suplimentul cu de creatina nu este recomandat sa fie luat de persoanele care au varsta mai mica de 18 ani, de catre persoanele care au afectiuni renale sau hepatice, de catre femeile insarcinate sau cele care alapteaza, sau de cele care iau medicamente pentru subtierea sangelui.

Beneficii creatina

Beneficii creatina

Creatina are numeroase potentiale beneficii atunci cand se administreaza drept supliment alimentar. Printre aceste beneficii se afla:

  • Cresterea fortei musculare si a rezistentei – a fost demonstrat ca forta si rezistenta musculara este imbunatatita, ceea ce poate sa ajute culturistii si sportivii sa aiba performante optime in timpul performantei.
  • Cresterea masei musculare – creatina poate sa ajute la cresterea masei musculare prin prevenirea degradarii musculare si prin promovarea formarii de noi fibre musculare.
  • Imbunatatirea performantelor – a fost demonstrat ca este imbunatatita performanta de catre creatina in timpul activitatii de intensitate mare si de scurta durata, precul sprintul, sariturile si ridicarea greutatilor.
  • Imbunatatirea recuperarii – a fost demonstat deoarece creatina reduce inflamatiile si leziunile musculare, ceea ce poate sa contribuie la accelerarea recuperarii dupa exercitii fizice.
  • Beneficii cognitive – a fost constatat ca este sustinuta functia cognitiva prin administrarea de creatina. Aceasta imbunatateste concentrarea si memoria si s-a demonstrat utila in cazul anxietatii si a depresiei.
  • Cresterea energiei – aceasta poate sa contribuie la cresterea nivelului de energie in timpul performantei fizice, ceea ce ofera o sursa suplimentara de energie pentru muschi.
  • Imbunatatirea hidratarii – creatina poate sa ajute la prevenirea crampelor si a oboselii musculare prin imbunatatirea hidratarii in muschi.
  • Reducerea oboselii musculare – a fost constatat ca aceasta ajuta la reducerea oboselii musculare in timpul performantelor fizice, ceea ce ajuta ca antrenamentele sa fie mai intense si de o durata mai lunga.
  • Efecte anti-imbatranire – a fost constatat ca are efecte anti-imbatranire asupra creierului, precum si a altor organe prin reducerea inflamatiei celulare si reducerea deteriorarii acestora.
  • Utilizari terapeutice potentiale – creatina a fost studiata pentru potentialele sale beneficii terapeutica in ceea ce priveste tratarea unor afectiuni, precum insuficienta cardiaca, boala Huntington, precum si boala Parkinson.
  • Sănătatea cardiovasculară – a fost constatat ca aceasta aduce beneficii asupra sanatatii cardiovasculare numeroase prin imbunatatirea functiei endoteliului, care este captuseala interioara a vaselor de sange.
  • Sanatatea oaselor – a fost constatat ca creatina creste densitatea minerala osoasa, ceea ce poate sa ajute la reducerea riscului de osteoporoza.
  • Imbunatatirea metabolismului glucozei – a fost constata ca creatina ajuta la absorbtia glucozei in muschi si la imbunatatirea metabolismului glucozei, ceea ce poate sa contribuie la reducerea riscului de diabet.

Este important sa tinem cont de faptul ca desi creatina s-a demonstrat a fi benefica in multe privinte, sunt necesare ma multe cercetari pentru ca efectele sale sa fie intelese pe deplin. Este mereu o idee buna sa cerem parerea unui specialist din domeniul sanatatii inainte de administrarea unui supliment alimentar. 

Totodata, beneficiile creatine pot sa varieze in functie de persoana. Sunt persoane care pot sa beneficieze de creatina mai mult decat altele. Aceasta nu este potrivita in cazul persoanelor care au afectiuni hepatice si renale, precum si in cazul celor care iau medicamente pentru subtierea sangelui.

Concluzie

Asadar, creatina este un compus natural care poate sa fie gasit sub forma de supliment alimentar. Aceasta este utilizata de cele mai multe ori de catre culturisti si sportivi pentru a imbunatati performanta si pentru a creste masa musculara.
Creatina monohidrata este cea mai administrata si cea mai studiata forma de creatina. Sunt mai multe beneficii pe care aceasta le aduce, precum cresterea fortei, imbunatatirea recuperarii, cresterea energiei, imbunatatirea hidratarii, precum si numeroase alte beneficii.

Suplimente Vegane cu continut de creatina:

157,00 lei TVA inclus

Mai puțin de 5,23 lei per zi de tratament!

124,99 lei TVA inclus

Mai puțin de 4,16 lei per zi de tratament!

Lasă un răspuns