Tot ce trebuie să știi despre proteine și proteina din zer

despre proteine si suplimentele cu proteine

Proteinele sunt nutrienții prezenți în fiecare celulă din corpul uman, așadar sunt esențiale în procesul de reparare al celulelor deteriorate și producerea de celule noi.  Acesta este principalul motiv pentru care proteinele sunt atât de importante pentru copiii în creștere, adolescenți, femei însărcinate și sportivi. Strucura de bază a proteinelor este compusă dintr-un lanț de aminoacizi care sunt esențiali pentru funcționarea optimă a organismului. 

Proteina din zer este un derivat obținut prin procesul de coagulare al laptelui. Acest tip de proteină furnizează o cantitate mare de aminoacizi esențiali, precum și grăsimi, viatamine și minerale. Proteina din zer este, deci, foarte bogată în nutrienți. 

Proteina din zer este o sursă extraordinară de proteină de calitate și una dintre cele mai bune surse de proteină existente. În plus, este foarte ușor de digerat și se absoarbe foarte repede în organism. 

De unde pot obține proteine?

Proteinele se pot obține atât din surse animale, cât și din surse vegetale. Odată digerate alimentele bogate în proteine sunt descompuse în aminoacizi esențiali pentru funcționarea optimă a organismului nostru. Acești aminoacizi esențiali nu sunt produși, în mod natural, de către organism, și trebuie obținuți din alimentație. Pentru a obține aportul zilnic de proteine, poți consuma atât alimente, cât și suplimente nutritive. Există o paletă largă de pudre proteice pe piață care să îți asigure doza zilnică necesară de proteine.

Surse alimentare bogate în proteină

  • Surse animale: carne, lapte, pește și albuș de ou
  • Surse vegetale: soia, fasole, legume, nuzi, ovăz, germeni de grâu sau quinoa

De câtă proteină am nevoie zilnic?

Doza zilnică de proteină recomandată pentru un adult care nu are activitate fizică regulată este de 1 gram per kilogram. Așadar dacă un adult câtărește 80 de kilograme, se recomandă să consume 80 g de proteine pe zi.  

Însă, dacă intră în ecuație și o rutină de antrenament, corpul are nevoie de o cantitate mai mare de proteină. Așadar se recomandă consumul a 1.2 -2 g de proteină per kilogram. 

Se recomandă ca proteina să fie distribuită în mod egal pe parcursul întregii zile. În cazul în care se efectuează exerciții fizice moderate, este de preferat să se consume 15-25 g de proteină la maximum o oră după finalizarea exercițiilor. Proteina contribuie la regenerarea musculară și recuperarea după activitatea fizică. 

Masa musculară și proteina

Odată cu trecerea anilor, volumul masei musculare începe să scadă, iar nivelul de grăsime din organism crește. Însă cu o dietă bogată în proteine și o rutină de activitate fizică, acest proces poate fi încetinit. 

Din acest motiv, este recomandat ca în dieta oricui să se regăsească surse calitative de proteină precum proteina din zer. Aceasta este eficientă în combaterea pierderilor musculare cauzate de vârstă, dar este indispensabilă în procesul de creștere și menținere a masei musculare. Nutrienții furnizați de proteina din zer contribuie la recuperarea musculară, intensificând, totodată, și beneficiile activităților fizice efectuate

Vitamina B12 și proteina din zer

Pe lângă faptul că este o sursă calitativă de proteine, proteina din zer are și o mulțime de alți nutrienți și vitamine esențiale. Printre acestea regăsim și vitamina B12.

Această vitamină este implicată în diferite procese ale organismului precum metabolismul energetic, reducerea oboselii și a senzației de extenuare, fiind, de asemenea, importantă pentru funcționarea normală a sistemului imunitar și a celui nervos. În plus, vitamina B12 joacă un rol foarte important în producția de globule roșii. 

Menținerea unui nivel optim de vitamina B12 este esențial pentru sănătate. S-a demonstrat că între 10% și 15% dintre persoanele de peste 60 de ani suferă de o deficiență de vitamina B12. O dietă echilibrată menține nivelul optim de vitamina B12 în organism, deci asigură-te că incluzi în alimentația ta surse bogate de nutrienți precum proteina din zer. 

Cum se consumă proteina din zer?

Este foarte simplu să adaugi proteină din zer în dieta ta zilnică. Proteina din zer să găsește pe piață, cel mai des, sub formă de pudră, așadar o poți consuma amestecând-o cu un lichid precum apă, lapte sau o poți adăuga în smoothies și shakeuri. Poți să o adaugi și în iaurt. 

Descoperă produsul aici:

On Sale
Sale!
%
REDUS
17
Save 25 lei
25lei
17%
25
lei
On Sale
Sale!
%
REDUS
9
Save 20 lei
20lei
9%
20
lei