O digestie bună și un tranzit intestinal normal

tranzit intestinal sanatos

Mâncatul excesiv, mâncatul pe fugă și abuzul de alimente cu niveluri ridicate de grăsime pot provoca indigestie sau constipație. Indigestia sau constipația sunt probleme care nu se bazează pe un tratament specific, ci trebuie prevenite prin adoptarea anumitor obiceiuri alimentare sănătoase. A a mânca și a bea încet, evitarea acumulării de aer la nivelul stomacului și o dietă bogată în fibre sunt câteva dintre obiceiurile care susțin o digestie sănătoasă

O masă trebuie să dureze minimum o jumătate de oră, lăsând o pauză între primul și al doilea fel de mâncare, dar și o pauză  înainte de desert. La fel, mesele copioase trebuie evitate. În schimb, sunt de preferat porțiile mici de mâncare de mai multe ori pe zi (aproximativ cinci sau șase). De asemenea, este important să eviți mesele excesiv de reci sau de calde.

Sfaturi pentru o digestie sănătoasă

1. Evită alimentele prăjite sau gătite cu mult ulei, tocănițe grase și sosuri (făcute cu unt, grăsime, smântână sau brânză); optați pentru grătar, coacere și abur.

2. Redu băuturile răcoritoare carbogazoase care umflă burta. Este recomandat consumul a cât mai multă apă pentru a digera alimentele, deși nu este indicat să bei apă în timpul meselor.

3. Evită alcoolul și fumatul. Aceste două vicii nu sunt prietenoase cu digestia pentru că provoacă arsuri la stomac. Cafeaua neagră, de asemenea, irită pereții stomacului. Ceaiurile de  mentă, anason sau mușețel sunt un remediu bun. Poți adăuga și anason verde, chimen sau fenicul

Există alimente care necesită precauții atunci când sunt consumate, pentru a evita problemele de stomac. De exemplu: pastele trebuie fierte corespunzător pentru a fi digerate corect; evitați pâinea proaspăt coaptă și legumele flatulente (varză, conopidă, ceapă) pentru a evita gazele. În ceea ce privește fasolea, aceasta trebuie să se hidrateze în apă timp de peste opt ore.

Constipația – o problemă din ce în ce mai frecventă

Tot mai mulți oameni suferă de constipație, o problemă care poate fi evitată prin schimbarea unor obiceiuri alimentare. Constipația apare din cauza modificării ritmului de viață obișnuit. Vacanțele, perioade în care se mănâncă în cantități mari, situațiile stresante sau modificările dietei pot provoca constipație. Atunci când durează mai mult decât de obicei, este important să ne dăm seama ce anume a provocat-o.

Cele mai frecvente cauze sunt: ​​diete sărace în fibre și bogate în alimente rafinate, lichide insuficiente, lipsa exercițiilor fizice, somn excesiv, sarcină, îmbătrânire. 

Alimente benefice

  • Sucul de fructe acide: lămâie, portocală, mere sau prune. Este de preferat să bei acest suc înainte de micul dejun.
  • Nuci la micul dejun în cantități moderate. De exemplu, alune sau migdale cu un iaurt alb de soia. Asigură-te că le mesteci bine.
  • Legume. O dietă mai săracă în grăsimi de origine animală este bogată în fibre, nutrienți care reglează tranzitul intestinal.
  • Fructe uscate în cantități moderate, fulgi de ovăz și stafide fierte în lapte de migdale.
  • Cereale integrale pentru micul dejun, prânz sau gustare; sunt hrănitoare și reglează tranzitul intestinal.
  • Ulei de măsline. Are un efect calmant și lubrifiant asupra intestinului.
  • Lichide. Se bea apă sau suc de fructe, minim 2 l de lichide pe zi.
On Sale
Sale!
%
Off
10
Save 15 lei
15lei
10%
15
lei
PACHET
134,90 lei TVA inclus
On Sale
Sale!
%
Off
40
Save 50 lei
50lei
40%
50
lei
VEGAN