Importanța Alimentației Sănătoase la Copii

Importanța Alimentației

Până la vârsta școlară, atunci când obiceiurile alimentare încep să se dezvolte, este important să îndrumăm copiii spre ce înseamnă o dietă echilibrată și sănătoasă. O alimentație echilibrată, cu produse din fiecare grup de nutrienți este calea spre deprinderea unui stil de viață sănătos.

Nutriția și copii

Alimentația adecvată pentru copii se bazează pe aceleași principii ca și cele ale unui adult. La orice vârstă, organismul are nevoie de vitamine, minerale, carbohidrați, proteine și grăsimi pentru a funcționa corect. Cu toate acestea, copiii au nevoie de cantități diferite de substanțe nutritive specifice, în funcție de vârstă.

Este important ca părinții să fie conștienți de importanța nutriției în creșterea copiilor lor și să încerce să le aducă o dietă sănătoasă, începând de la o vârstă fragedă. Copiii urmează exemplul părinților lor în ceea ce privește nutriția (supraponderalitatea este frecventă la copiii cu părinți obezi). Aceasta nu înseamnă că nu are voie să mănânce niciodată o pizza, un hamburger, dulciuri sau bomboane de ciocolată, dar ar trebui să fie reduse doar la anumite ocazii și cu moderație.

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă limitarea consumului de alimente și băuturi cu un conținut ridicat de zahăr cum ar fi băuturile răcoritoare, dulciurile și înlocuirea acestor gustări dulci cu bucăți de fructe și legume crude.

Ziua începe cu micul dejun!

Trebuie să ne amintim că micul dejun este prima masă a zilei. Ar trebui să ofere organismului toate substanțele nutritive necesare pentru a începe ziua cu energie.

Prin urmare, se recomandă copiilor un mic dejun complet în fiecare zi înainte de a merge la școală. Evitarea micului dejun și așteptarea până la jumătatea dimineții pentru „prânz” înseamnă că o masă zilnică importantă ar fi ratată.

Atât micul dejun, cât și celelalte mese ale zilei ar trebui să fie variate, astfel încât să poată fi obținute toate substanțele nutritive furnizate de alimente și cerute de organism.

Sfaturi pentru o dietă sănătoasă la copii

Este esențial consumul zilnic de fructe și legume ca sursă de vitamine, minerale și fibre.

Recomandările OMS și Organizația pentru Alimentație și Agricultură (FAO) au declarat că un aport sănătos pentru copiii ar trebui să fie 400 de grame de fructe și legume pe zi. Aceasta ar fi, la copiii cu vârsta cuprinsă între 1 și 2 ani, aproximativ trei porții pe zi, iar la cei cu vârsta peste 2 ani, aproximativ cinci porții pe zi. În timp ce copiii cu vârsta peste 4 ani, precum și adolescenții, ar trebui să consume cât mai multe fructe și legume posibil.

Când vorbim despre surse de energie, nu uitați carbohidrații sau cerealele, care ar trebui să fie abundente în dieta noastră și a lor. Se recomandă includerea acestora în special în rutina zilnică a copiilor care practică mult sport, de exemplu, consumănd alimente precum pâine, orez sau paste integrale înainte de orice activitate fizică.

Obezitatea în rândul copiilor

În ultimii ani, nutriția elevilor din țările dezvoltate s-a schimbat considerabil. Creșterea zaharurilor rafinate a dus la scăderea aportului de cereale, legume și fructe. În consecință, cazurile de obezitate infantilă și supraponderalitate au crescut.

Atunci când supraponderalitatea este prezentă la o vârstă fragedă, este mai probabil să continue ca adult. A merge la un dietetician sau nutriționist ar putea fi o opțiune bună pentru a ajuta copiii să-și mențină obiceiuri alimentare sănătoase.

Deci … ce ar trebui să mănânce copiii?

  • Proteine. Se găsesc în pește, carne de vită slabă și pasăre, ouă, mazăre, produse din soia și nuci și semințe nesărate.
  • Fructe. Este recomandabil să le includeți în fiecare zi în mese sau gustări școlare și să încercați să evitați sucurile de fructe cumpărate din cauza conținutului ridicat de zahăr.
  • Legume. Adăugați legume la mesele principale, chiar dacă este o cantitate mică, asigurându-vă că sunt consumate zilnic.
  • Cereale. Utilizați cereale integrale cum ar fi pâine integrală de grâu, ovăz, popcorn, quinoa, orez brun sau sălbatic. Reduceți consumul de cereale rafinate, cum ar fi pâinea albă, pastele și orezul.
  • Lactate. Se recomandă produse lactate cu un conținut scăzut de grăsimi precum lapte, iaurt sau brânză.
  • Evitați produsele ultra-procesate sau ambalate și zaharurile adăugate. Alimentele bogate în grăsimi saturate cum ar fi untul, untura, brânza sau înghețata trebuie, de asemenea, evitate.

În perioada de gripă și raceală, menține imunitatea copilului tău la cote maxime cu Protect Junior:

On Sale
Sale!
%
Off
23
Save 28 lei
28lei
23%
28
lei