Rolul Melatoninei în Corpul Nostru

melatonina rol in organism

Odihna este una dintre cele mai elementare nevoi pe care le au ființele umane. Este esențial ca multe dintre funcțiile noastre vitale să fie îndeplinite corect, astfel corpul nostru rămâne sănătos. Cu toate acestea, mulți oameni suferă de tulburări de somn care le afectează calitatea somnului.

Potrivit Grupului de studiu al tulburărilor de somn și de veghe al Societății Spaniole de Neurologie (SEN), peste 4 milioane de spanioli suferă de o tulburare de somn cronică și gravă și între 20 și 48% din populația adultă au dificultăți în instalarea unui somn odihnitor. Cantitatea de melatonină pe care creierul nostru o produce în fiecare noapte când mergem la somn joacă un rol cheie în această lipsă a somnului de calitate.

Ce este melatonina?

Melatonina este un hormon produs de creierul nostru care este implicat în ciclul natural al somnului. Producția și secreția sa ulterioară sunt legate de ritmurile noastre circadiene, adică de modificările fizice, mentale și comportamentale care rezultă din ciclurile de lumină și întuneric.

Cum acționează melatonina în corpul nostru?

Odihna începe în creierul nostru când glanda pineală este stimulată de întuneric, producând „hormonul somnului” sugerând astfel corpului să adoarmă. Pe măsură ce individul simte mai multă lumină, producția acestui hormon scade încet, făcându-ne să ne trezim. În acest fel, nivelurile de melatonină pot controla când adormim și când ne trezim.

Cu toate acestea, conform studiului „Melatonina în tulburările de somn” realizat de Grupul de studiu privind insomnia din cadrul SES, în care au fost implicate mai multe spitale spaniole, melatonina are capacitatea de a interfera cu funcționarea corpului nostru în moduri diferite. Melatonina poate acționa ca un antioxidant și imunostimulant, ajutând procesele de apărare.

Melatonina și ciclul somnului

Ciclul nostru circadian este cel care controlează atât durata cât și calitatea somnului nostru, astfel încât melatonina are nu numai un efect asupra ritmului somnului, ci și asupra diferitelor etape ale somnului nostru. Acest hormon este esențial pentru menținerea unui ciclu adecvat de somn / trezire. Prezența melatoninei sincronizează toate etapele somnului, astfel încât fiecare dintre ele să își îndeplinească funcția.

Datorită faptului că melatonina este atât de strâns legată de lumină, este important să învățați copiii de la o vârstă fragedă să evite dispozitivele luminoase și electronice înainte de a merge la culcare, deoarece acestea poate afecta somnul și odihna.

Melatonina este elementul cheie pentru un somn sănătos și odihnitor. Pentru a menține nivelurile corecte ale acestui hormon, nutriția joacă, de asemenea, un rol important. Acesta este motivul pentru care nu este recomandat să luați mese mari chiar înainte de culcare.

Din ce alimente putem obține melatonină?

Ouăle, produsele lactate, leguminoasele, nucile și fructele sunt câteva alimente bogate în triptofan, unul dintre aminoacizii esențiali implicați în producția de melatonină și care ne oferă cantități mici de acest hormon pe tot parcursul zilei.

  • Nuci: pentru fiecare gram de nuci avem 3,5 nanograme de melatonină, precum și o
    sursă bogată de vitamine B, C și acizi grași Omega-3.
  • Banane: Deși se spune întotdeauna că fructele sunt grele noaptea, în acest caz banana
    te poate ajuta să dormi. În plus, conține o cantitate mare de potasiu.
  • Roșiile: furnizăm melatonină împreună cu vitaminele A, C, E și K. Roșiile sunt un
    superaliment dacă dorim să ne îmbunătățim somnul.
  • Cireșe: cu cât aciditatea este mai mare, cu atât este mai mare melatonina.
  • Orez, ovăz și porumb dulce: având o concentrație mare de vitamine și minerale, aceste
    alimente au și o concentrație mare de melatonină pe gram.

Melatonina din suplimentele alimentare

O dietă variată și echilibrată și un stil de viață sănătos ne permite să avem niveluri normale de melatonină, dar este, de asemenea, posibil să suplimentăm acest „hormon al somnului”.
Melatonina din suplimentele alimentare poate fi de ajutor, iar EFSA susține că acest hormon ajută la instalarea unui somn odihnitor. Formula poate fi combinată în unele cazuri cu Melatonină, Vitamina B6 și Magneziu. Aceste două elemente contribuie la funcționarea normală a sistemului nervos, reducând oboseala.

Obiceiurile alimentare sănătoase, stilul de viață și, uneori, suplimentarea sunt utile atunci când ne schimbăm rutina și programele, de exemplu atunci când călătorim și, de asemenea, pentru dificultatea de a intra în starea de somn.

Obține un somn sănătos și odihnitor cu Melatovit din gama Marnys:

On Sale
Sale!
%
Off
32
Save 35 lei
35lei
32%
35
lei
73,00 lei TVA inclus