Relaxare și echilibru mental

relaxarea si echilibru mental pentru sanatatea organismului

Relaxarea este procesul care vine cu o mulțime de beneficii pentru mintea noastră. Nu doar că ne echilibrează psihic, ci ne și permite să gândim clar și creativ. 

Relaxarea ne oferă un sentiment de pace și liniște care poate dura întreaga zi. În plus, aceste beneficii sunt acumulative și evolutive; cu cât mai multă relaxare, cu atât mai multă echilibrare.

Tehnicile de relaxare sunt destinate în special tulburărilor psihosomatice și simptomelor cauzate de anxietate și angoasă. Ar putea fi recomandate oricui, în special celor care suferă stres (din cauza examenelor, a muncii sau a relațiilor conflictuale), ca obicei psihoprofilactic.

Tehnici de relaxare

  • Poartă haine confortabile, scoate-ți pantofii și, dacă ai părul lung, desprinde-l. Scoate-ți cureaua, scapă de tot felul de presiuni și tensiuni.
  • În cameră, este indicată o lumină caldă, ambientală, nu prea strălucitoare, astfel încât să ne inducă o stare de relaxare.
  • Evită orice stimul care poate perturba relaxarea. Deconectează sau oprește telefonul mobil sau televizorul. În schimb, poți reda muzică relaxantă, cu sunete din natură.
  • În cele din urmă, gândește-te că acesta este timpul TĂU; îl meriți. Tot al tău este dreptul de a găsi liniștea sufletească de care ai nevoie.

Odihna

Efectuează mai multe respirații profunde. Concentrează-te și lasă-ţi capul în mod natural pe axa corpului. Relaxează-ți mușchii din cap până în picioare. Repetă intenții pozitive: „Am control asupra corpului meu” „Mușchii mei se simt mai relaxați” „Sunt senin și împăcat”.

Controlul asupra minții

Ascultă-ți bătăile inimii. Dacă bate mai repede, nu îți face griji; încearcă să controlezi ritmul vizualizându-ți inima și șoptind „inima mea se relaxează cu mintea mea”.

Continuă „localizând” mental diferite organe ale corpului pentru a fi conștienți de fiecare dintre ele.

Pozitivitate asupra minții subconștiente

Repetați următoarele afirmații din punct de vedere mental „Mă simt mai bine și mai calm de fiecare dată” „Pot să mă relaxez. Sunt stăpânul propriului meu corp”.

Repetați mental următoarele afirmații pozitive pentru a vă relax: „Merg spre un viitor mai bun” „Viața are sens când ajut alte persoane. ”

Alte modalități de a ne simți mai bine și mai relaxați

  • Mergi pe jos minimum 30 de minute în fiecare zi. Poți merge 15 minute dimineața și celelalte 15 minute seara. Uită-te în jurul tău, la oamenii și la natura care te înconjoară și bucură-te. 
  • Controlează-ți  respirația. Oamenii folosesc doar 20% din capacitatea pulmonară. Concentrează-te  pe umplerea nărilor cu aer și simte cum respirația te face să te simțiți mai calm și mai relaxat.
  • Regula numărul unu este să ai un somn odihnitor. Însă a dormi bine nu este sinonim cu somnul excesiv.  Somnul odihnitor, adică un număr standard și normal de ore, ne menține sănătoși și relaxați.
  • Masează-ți gâtul, tâmplele și capul pentru a obține  o senzație de odihnă absolută.
  • O baie fierbinte ajută la inducerea relaxării.
  • Ascultă muzică ușoară și relaxantă; închide ochii și imaginează-ți sau concentrează-te pe amintiri plăcute din viața ta.