Micul dejun – cel mai bun mod de a începe dimineața

importanta micului dejun pentru organism

Micul dejun este prima masă a zilei care dă startul alimentației din ziua respectivă și astfel, în funcție de ceea ce mâncăm, ne putem face un obicei sănătos. Mulți dintre noi ne folosim de scuze precum „Nu am timp”, „Voi mânca ceva mai târziu”, „Nici măcar nu mă pot uita la mâncare dimineața, este prea devreme”, „Vreau să slăbesc” și omitem faptul că prima masă este cea mai importantă masă a zilei.

Lipsa micului dejun poate duce la modificări metabolice care împiedică funcționarea normală a organismului. Cei care speră să slăbească sărind peste micul dejun nu sunt suficient de informați cu privire la faptul că pierderea unei mese crește apetitul pentru următoarea și, de cele mai multe ori, se preferă alimentele nesănătoase și consistente.

Despre micul-dejun

În ultimul deceniu,  micul dejun  s-a dovedit a fi cel mai sănătos mod de a începe ziua. Prima masă a zilei, mai ales dacă este scăzută în grăsimi și bogată în carbohidrați, îmbunătățește performanța mentală a copiilor, adolescenților și adulților. Orice tip de aliment consumat care conține glucoză ajută la funcționarea creierului.

Ne oferă mai multă energie

Dacă nu mâncăm un mic dejun consistent, suntem mai predispuși să ne simțim obosiți și lipsiți de energie la jumătatea dimineții. Astfel apare dorința de a mânca ceva dulce sau gras. Aceste capricii adaugă, de obicei, calorii în plus în dieta noastră fără a ne oferi nutrienți benefici. Ne îngrășăm fără să ne hrănim cu adevărat. Dacă mâncăm un mic dejun bun, hrănitor,  reducem riscul de a consuma mese prea îmbelșugate pe parcursul zilei. Acest lucru ne ajută să nu ne sabotăm planurile de alimentație sănătoasă.

Menține mintea agilă

Mai multe studii americane au dovedit că adolescenții și copiii care nu iau micul dejun nu au aceleași rezultate ca și cei care au acest obicei. Deși aceste studii au examinat comportamentul copiilor, rezultatele pot fi aplicate și adulților. Micul dejun ne oferă substanțe nutritive utile astfel încât să putem desfășura activități fizice și intelectuale pe tot parcursul zilei. Mintea noastră nu funcționează corect dacă nu are nutrienții de care are nevoie, iar productivitatea noastră se reduce.

Metabolism rapid

Omiterea micului dejun și mesele neregulate ne încetinesc metabolismul. Acest lucru se datorează faptului că organismul nostru este păcălit să creadă că trebuie să economisească calorii pentru restul zilei. 

Un mic-dejun complet

Un mic dejun hrănitor trebuie să includă toate grupele alimentare și, la fel ca la toate mesele noastre, majoritatea caloriilor trebuie să provină din carbohidrați complecși care includ pâine integrală, cereale integrale, fructe și semințe.

Fructele sunt recomandate deoarece conțin substanțe nutritive valoroase precum vitamina C, fosfor, potasiu, fier, fructoză și fibre.

Cerealele (grâu, orez brun, ovăz, porumb, secară, orz, mei) sunt o sursă alimentară cu energie ridicată, formată practic din carbohidrați a căreor compoziție include majoritatea aminoacizilor esențiali. De asemenea, conțin fibre, minerale și vitamine care ne ajută să ne acoperim nevoile nutriționale.

Puteți include, de asemenea, proteine ​​la micul dejun. Acestă grupă include ouă, lapte, brânză, carne și derivate din soia. Dacă încercați să slăbiți, ar trebui să încercați să nu includeți multe grăsimi, așa că vă recomandăm să alegeți lapte, brânză și carne cu conținut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi. Proteinele sunt foarte importante deoarece ne fac să ne simțim sătui.

Un mic dejun bun poate consta în:

  • Un iaurt, produse lactate sau soia cu conținut scăzut de grăsimi.
  • Pâine din tărâțe sau integrală cu ulei de măsline sau cereale integrale.
  • Suc de portocale proaspăt stors sau un fruct.

Recomandare: Puteți adăuga, de asemenea, o lingură de germeni de grâu și fulgi de drojdie de bere în iaurt sau cereale.

Nu uitați: Un mic dejun sănătos îți va da energia necesată pentru a începe ziua în forță. Dimineața este momentul din zi în care este necesar să-i oferim corpului nutrienții necesari pentru a ne menține în formă și a ne susține sănătatea. Este important să înțeleg că trezitul în grabă și omiterea primei mese a zilei vine cu consecințe neplăcute, în special dacă acest obicei persistă.  Ai grijă de organismul tău și acordă o atenție deosebită alimentației. 

On Sale
Sale!
%
Off
40
Save 50 lei
50lei
40%
50
lei
VEGAN
On Sale
Sale!
%
Off
29
Save 28 lei
28lei
29%
28
lei
69,00 lei TVA inclus