Despre gazele intestinale și prevenirea lor

probiotice tratament naturist pentru gazele intestinale

Gazele de la nivelul gastro-intestinal pot produce efecte neplăcute și negative asupra sănătății noastre. Știați că organismul dumneavoastră generează zilnic câțiva litri de gaz? Deși avem suficiente mijloace pentru a le elimina, uneori așa-numitul „echilibru digestiv” poate fi întrerupt.

De ce se produc gazele intestinale?

Majoritatea gazelor produse în intestin provin din aerul pe care îl respirăm (aerofagie). Gazul este, de asemenea, produs în mod natural de bacteriile din flora intestinală. Formele în care gazele intestinale se manifestă în mod normal sunt meteorisme. Acesta este momentul în care apar problemele clasice de retenție a gazelor cum ar fi distensia abdominală sau umflarea, eructația, flatulența (expulzarea gazelor din colon), durerea abdominală și contracțiile spasmodice.

Apariția gazelor

Este important de reținut faptul că durerea pe care o experimentează unii oameni din acest motiv nu se datorează creșterii cantității de gaze din intestin, ci mai degrabă unei anumite dificultăți în trecerea aerului prin intestin sau, de asemenea, unei sensibilitățo care produce reflexe dureroase.

Acestea sunt cele mai frecvente situații care ne determină să avem un exces de gaze intestinale:

  • Majoritatea oamenilor produc mai multe gaze după masă și mai puține gaze în timpul somnului.
  • Sarcina, unele intervenții chirurgicale sau îmbătrânirea generală în sine pot duce la modificări ale activității mușchilor pelvieni, care controlează procesul de trecere a gazelor.
  • Unele boli cum ar fi constipația acută și cronică, colonul iritabil, intoleranța la lactoză, gastrita, ulcerul gastric sau boala Crohn provoacă, de asemenea, acumularea de gaze.

Este bine cunoscut faptul că există multe alimente care produc gaze intestinale atunci când le consumăm:

  • Legume precum fasolea, năutul, linte și mazăre
  • Legume precum varza, conopida, varza de Bruxelles, salată verde, broccoli, anghinare, napi, sfeclă, ardei, castraveți, sparanghel și spanac.
  • Alimentele din cereale integrale care furnizează fibre precum cerealele, orezul și pâinea integrală.
  • Băuturi răcoritoare, în special Coca-Cola. Berea, chiar și vinul roșu.
  • Legume precum cartofii, ridichiile sau ceapa crudă.
  • Fructe precum stafide, caise, prune, banane.

Recomandări generale pentru evitarea gazelor intestinale

  • Mănâncă încet și mestecă bine înainte de a înghiți.
  • Bea o cantitate mică de lichid în timpul meselor și alege băuturi necarbogazoase.
  • Evită să bei direct din sticlă sau prin paie.
  • Evită guma de mestecat și bomboanele.
  • Asigură-te ca ai o dietă echilibrată, cu conținut scăzut de grăsimi și carbohidrați.
On Sale
Sale!
%
Off
10
Save 15 lei
15lei
10%
15
lei
PACHET
134,90 lei TVA inclus
On Sale
Sale!
%
Off
40
Save 50 lei
50lei
40%
50
lei
VEGAN