Anxietatea și Stresul – Cum ne Afectează Organismul?

anxietatea simptome

Ce este anxietatea și care sunt simptomele acesteia?

Mulți dintre noi am experimentat la un moment dat episoade de anxietate chiar și fără a fi pe deplin conștienți de aceasta. Anxietatea este practic un mecanism de apărare. Când ne simțim amenințați, corpul nostru reacționează pentru a se proteja și pentru a face față acestor amenințări. Problema apare atunci când anxietatea devine patologică și interferează cu rutina noastră zilnică.

Simptome ale anxietății:

Cele mai frecvente simptome ale acesteia se manifestă sub forma unor senzații neplăcute de pericol ușor sau moderat. Astfel, ritmul cardiac crește, respirația devine îngreunată, apare transpirația.

Atacurile de anxietate:

Cele mai frecvente simptome în așa-numitele atacuri de anxietate sunt:

  • Palpitații sau tahicardie (ritm cardiac crescut);
  • Senzație de sufocare, durere în piept;
  • Frica sau panica, ceea ce te poate determina să crezi că ai putea muri;
  • Transpirație sau frisoane;
  • Greață sau disconfort abdominal;
  • Amețeli sau chiar leșin;
  • Sentiment de irealitate;
  • Senzație de amorțeală sau furnicături.

Cauzele anxietății:

Anxietatea poate fi cauzată de alcool, droguri sau hipertiroidism, dar cel mai adesea este de origine psihologică.

Alimentația și anxietatea

„Nu pot urma o dietă, deoarece mă face să fiu anxios”. Aceasta este una dintre cele mai frecvente afirmații ale pacienților adresate endocrinologilor, dieteticienilor și nutriționiștilor.

Când vorbim despre anxietatea alimentară, ne referim la o stare emoțională în care „trebuie să mâncăm” fără să ne fie foame. Această nevoie apare adesea într-un moment impulsiv și necontrolat. În primul rând, mâncăm pentru a calma anxietatea. Apoi, ne simțim vinovați pentru că am mâncat. Și, pe scurt, suntem mai nerăbdători decât la început. Și cercul începe din nou.

Sfaturi pentru a ne menține supli în perioadele anxioase:

Experții recomandă planificarea meselor și a exercițiilor fizice. Aceste 2 metode sunt cei mai buni aliați ai noștri împotriva supraponderabilității sau a kilogramelor în plus.

Institutul pentru obezitate al Fundației Jiménez Díaz recomandă:

  • Organizarea meselor. Pregătiți un meniu săptămânal care conține proteine și legume la prânz și cină și moderează consumul de grăsimi și carbohidrați nesănătoși.
  • Planificarea cumpărăturilor. Faceți o listă a alimentelor sănătoase. Dacă nu cumperi alimente inutile, nu le vei mânca.
  • Atenție la gustări. Evită să mănânci între mese. Dacă totuși simți nevoia să mănânci, gândește-te de două ori și, dacă nu te poți abține, optează pentru gustări sănătoase și alimente cu fibre care te vor ajuta să te simți sătul.
  • În plus, exercițiul fizic este esențial.

Cum controlăm anxietatea și mâncatul compulsiv:

Există mai multe tehnici psihologice, ușor de învățat, care ne pot ajuta să controlăm anxietatea care ne stârnește pofta de mâncare:

  • Distragerea atenției: discută cu un prieten, ocupă-te de activități plăcute.
  • Controlul respirației: respirația diafragmatică, utilizată în practici precum yoga sau mindfulness, ne ajută să ne relaxăm și, prin urmare, să controlăm anxietatea.
  • Relaxarea: există diferite practici de relaxare pe care le poți face singur, în propria casă. Alegeți un loc liniștit, cu o temperatură plăcută.
  • Autoinstrucțiuni: acestea sunt fraze sau mesaje pe care ți le adresezi pentru a-ți depăși suferința. Tehnica este simplă: scrieți frazele și citatele motivaționale care vă pot ajuta, citiți-le sau memorați-le atunci când observați primele simptome ale anxietății.
  • Căutați alte tipuri de recompense. Mâncarea nu poate fi singura ta recompensă. O plimbare, un masaj, o simplă conversație cu prietenii sau familia vă pot ajuta, de asemenea.
  • Ai grijă de calitatea somnului. Lipsa somnului ne face iritabili, obosiți și declanșează anxietatea.
  • Practicați exerciții fizice. Sportul va crește nivelul de dopamină, la fel ca mâncarea, ceea ce va ajuta la controlul anxietății.
  • Mențineți o alimentație sănătoasă. Mâncați încet, mestecați bine alimentele și folosiți întotdeauna alimente care vă oferă nutrienți de calitate. În situații extraordinare sau stresante, vă puteți susține dieta cu suplimente nutritive.
  • Căutați ajutor specializat. Dacă, în ciuda tuturor, anxietatea rămâne, este timpul să apelați la ajutorul unui specialist.

Combate episoadele de anxietate cu Triptofamar din gama Marnys:

On Sale
Sale!
%
Off
28
Save 35 lei
35lei
28%
35
lei
Stoc epuizat
89,99 lei TVA inclus